Thursday, December 23, 2010

Pahatkan Nisan Serangkum Syair, Keluh Pujangga Kasih Tak Sampai

Bunk JUO Form 1 Rep, E Coy.

Buat seorang sahabat di G Coy, Op 431170 Osmera Mohamad atau aka nya Dojai aka Jai, seorang ragger berjiwa sentimental, dalam hatinya ada taman, dalam jiwa kapaknya ada sentimental walaupun perwatakan sebenarnya seorang yang brutal dan rocksss. Bercita-cita menyertai pasukan Renjer sebelum perbarisan tamat latihan, bila aku komen pasukan "non muslim" sebab aku nak masuk askar melayu (RAMD), beliau mengsekolahkan aku balik, "masuk askar melayu buat apa kalau tak sembahyang tapi masuk Renjer pun takan tak boleh sembahyang". Aku bungkam dan bungkam aku sehinggalah kini kerana beliaulah sifu aku dalam dunia safety dan sifu aku juga dalam dunia realiti. Beliau tidak menggemari soalan beliau dijawab dengan soalan. Hang tanya kat aku ka Jai?....eeerrrrr....

No comments:

Post a Comment